הוגש הסכם ההבראה ל"הדסה": שינויים בשר"פ ובמבנה הארגוני של בית החולים

    דוקטורס אונלי No Comments on הוגש הסכם ההבראה ל"הדסה": שינויים בשר"פ ובמבנה הארגוני של בית החולים
    9:18
    01.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on האב השכול מטיח: "הדם של הבן שלי על הידיים של הרצי"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נאמני "הדסה" הגישו אמש לבית המשפט המחוזי בירושלים את מסמכי ההסכם המפורט של תוכנית ההבראה לבית החולים, שעליו הסכימו המדינה, הנהלת "הדסה", ארגון "נשות הדסה", ועדי הרופאים, ועד האחיות ו-ועד עובדי המינהל והמשק. מחר (יום ג') צפויות להיערך ארבע אסיפות הנושים, לכל אחת מהקבוצות, במסגרתן יצביעו הנוכחים אם לאשר את התוכנית.

    במסגרת ההסכם המתוקן התקבלו שתי דרישות מרכזיות של המדינה: מינוי חשב מלווה להדסה ואי מחיקת חובות בסך 110 מיליון שקל לרשות המיסים ולביטוח הלאומי. בתמורה, כוללת תוכנית ההבראה 140 מיליון שקל שיוזרמו כסיוע חד פעמי מהמדינה, המיועדים בעיקר לנושאים אקטואריים.

    במסגרת ההסכם, עד אוקטובר השנה יבוטלו 30 משרות רופאים ועובדי מחקר בעלי תואר שלישי העובדים בדירוג רופאים ואינם רופאים. מהלך זה, מציינת התוכנית, ישיג לבית החולים חיסכון של 15 מיליון שקל.

    חלקה של הדסה מהכנסות השר"פ יגדל ל-30%, כאשר יתר ההכנסות יועברו לרופאים. עבור ייעוץ וחוות דעת רפואית שייעשו באישור מנכ"ל הדסה מחוץ לבית החולים, הכנסות הדסה יהיו 18% ושל הרופאים 82%. כלל הכנסות הדסה מהשר"פ צפויות לצמוח לפי כך ב-25 מיליון שקל בשנה הקרובה. פעילות השר"פ בהדסה תחל רק לאחר 15:00, אבל ניתן יהיה להעניק אישור מיוחד להתחיל בטיפול בבוקר, במסגרת ניתוחים ארוכים ומסובכים, לדוגמא. לאחר שלוש שנים במתכונת החדשה יתקיים דיון עם ועדי הרופאים להפקת לקחים מהנהגת השינויים שהוכנסו בנושא השר"פ.

    במשך שלוש השנים הקרובות יופחת שכר הרופאים בממוצע ב-4.5%, למעט לסטאז'רים. החזר ההפחתה ייעשה לאחר 10 שנים (121 חודש מחתימת ההסכם) מדי חודש בחודשו. ההפחתה לא תחול על התשלומים לרופאים מהשר"פ.

    עוד כולל ההסכם פירוט בנושאי כוננויות ותורנויות לרופאים. נקבע, כי השנה ימונו 5 מנהלי שירותים רפואיים חדשים, ב-2015 ימונו 15, בשנת 2016 – 12 וב-2017 – 13 מנהלי שירות רפואי חדשים. בהסכם גם מפורט שכר שעות נוספות גלובליות לרופאים המומחים, הפחתה במספר התורנויות למתמחים וכללים לגבי ביטוח אחריות מקצועית .

    במסמך שהוגש לבית המשפט בוטלו תוכניות לשינויים בפעילות בית החולים שהצריכו את אישור משרד הבריאות.

    המדינה תגדיל ל-30 מיליון שקל בשנה את הסיוע הניתן להדסה באמצעות הוועדה לתכנון ולתקצוב של האוניברסיטאות ותגדיל את תקרת הרכש של קופות החולים מהדסה. לבית החולים נקבעו יעדי הכנסות שנתיים במטרה להגדילם לעומת הכנסות הדסה בשנה שעברה. כמו כן מפורטים במסמך היעדים להקטנת גרעון הדסה.

    המדינה תעניק להדסה 190 מיליון שקל למימון פרישת עובדים, 150 מיליון שקל להשקעה בתשתיות, הלוואה בסך 100 מיליון שקל (עם תקופת חסד, גרייס) ל-8 שנים, 85 מיליון שקל בשנים 2016-2014, ותרכוש מנשות הדסה רכוש שבבעלות הארגון. התמיכה השנתית השוטפת של המדינה תהיה ב-2014 בסך 35 מיליון שקל, ב-2015 – 30 מיליון ב-2016 רק 20 מיליון ומ-2017 ועד תום תקופה ההבראה לא תהיה עוד תמיכה.

    שכר האחיות יופחת ב-2% בשנים 2016-2014, למעט אחיות צעירות ומי שמשתכרות פחות מ-6,000 שקל בחודש; ההפחתה תוחזר החל מ- 2023; האחיות יוותרו על תוספת שכר של 2.25% עד לשנת 2016; קידומי דרגות יוקפאו השנה.

    יבוטלו 275 משרות של עובדי מינהל ומשק, תוך שילוב של פרישה מרצון בתנאים מועדפים ופיטורים ככל שלא יהיו די פורשים; שכר העובדים יופחת בשיעור של עד 5.5% בשנים 2016-2014; ההפחתה תוחזר להם החל מ-2023; השכר יוקפא לשנת 2014, למעט מי ששכרו עד 7,000 שקל בחודש.

    בנק איגוד יקבל חוב בסך 26.8 מיליון שקל ממכירת נכסים ששיעבדה הדסה לזכותו. יתרת החוב – 137 מיליון שקל ששימשו לבניית מגדל האשפוז – תיפרע מתרומות שיגייס ארגון נשות הדסה. החוב לבנק הפועלים בסך 5.5 מיליון שקל ייפרע במלואו.

    ספקים ונותני שירותים רגילים יוותרו על 25% מהחוב להם, המסתכם ב-186 מיליון שקל. 25% מהחוב ישולמו בתוך חודשיים מאישור ההסדר. 50% יפרעו מיולי השנה בשישה תשלומים רבעוניים. ספקים, נותני שירותים וקבלנים של מגדל האשפוז יקבלו את מלוא החוב כלפיהם מתרומות שיאספו נשות הדסה.

    ארגון נשות הדסה יוותר על חוב בסך 34.7 מיליון שקל. הארגון יעמיד לבית החולים 19 מיליון דולר לשנה בתקופת ההסכם (שבע שנים). הוא גם ילווה לבית החולים 25 מיליון דולר בתנאים מועדפים.

    בתוכנית ההבראה המתוקנת נקבע מתווה מפורט לשינוי במבנה הארגוני-מינהלי של הדסה. שונו כפיפויות, הגדרות תפקידים, תארים של נושאי מישרות ניהוליות. שמות של יחידות ואגפים, כאשר חלק מהם מוזגו. התוכנית מפרטת מטרות ויעדים שעל בית החולים להציב לפניו, בכלל זה פיתוח שירותים רפואיים חדשים לכלל תושבי הארץ, פיתוח תיירות המרפא, הגדלת מספר היולדות בעין-כרם והר הצופים וקידום מבצעי שיווק של שירותים אלקטיביים רווחיים.

    במסגרת השינויים המנהליים בוטל תפקיד משנה למנכ"ל וייבנה תפקיד חדש – ראש יחידה כלכלית שתרכז את המו"מ עם קופות החולים, תבנה תשתיות ותתמחר שירותים. יבוטל אגף התקציב במתכונתו הנוכחית ובמקומו תוקם יחידת תקציבים ובקרת שכר במערך הכספים של הדסה.

    כמו כן, נקבע כללים חדשים לגבי מבנה הדירקטוריון שבו יהיו 4 ישראלים והיו"ר יהיה ישראלי. הם ימונו בידי ועדה ציבורית בראשות שופט בדימוס וזו גם תחליף את הרכב הדירקטוריון. יהיה עליו להתכנס לפחות אחת לחודש כאשר הקוורום המחייב הוא בן 6 חברים (עם חריגים). בין השישה חייב להימצא היו"ר או סגנו. כל ישיבות הדירקטוריון יתקיימו בישראל בלבד אבל ניתן יהיה לקיימן גם בשיחות וידיאו. נדרש רוב של הדירקטוריון לאישור עסקות משמעותיות, כולל הסכמי שכר חדשים. מנכ"ל משרד הבריאות או האוצר יוכלו ליזום דיון דחוף בדירקטוריון כאשר תהיה חריגה מתוכנית ההבראה או הצורך להפסיק כהונת מנכ"ל הדסה כאשר קיים חשש לפגיעה במצב הכספי או הרפואי של בית החולים.

    יו"ר הדירקטוריון יכהן לכל היותר 8 שנים (שתי קדנציות) כאשר השנייה טעונה אישור המדינה, ארגון נשות הדסה והדירקטוריון.

    את החשב המלווה ימנה החשב הכללי באוצר. המינוי ייעשה רק לתקופת ההבראה, עד 2020. החשב לא יהיה עובד מדינה, ובמסמך מפורטות סמכויותיו, הכוללות בין היתר אישור לקליטת עובדים מעבר לתקן.



    0 תגובות